سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به صاحب دانش بگو عصایی از آهن و کفشی آهنین برگیرد و دانش را بجوید، تا آنکه عصا بشکند و کفشها پاره گردد . [داود علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
حجاب ، حجةالاسلام علیرضا پناهیان ، خانواده اسلامی ، دور هم جمع شویم ، دینداری خردمندانه ، رشد جمعیت ، روانشناسان ، روم باستان ، زنا با محارم ، سارکات ، سرماخوردگی ، سوهارت ، سیاست تازه افزایش جمعیت در ایران ، شبرا ، شعارکاهش جمعیت ، طرح خود اشتغالی بومی شرکت رهنما نماد گستر دوران ، عبرت ، علاج واقعه ، عوامل بی حجابی ، فرهنگ غربی ، فرهنگی ، فساد و فحشاء ، مصطفی بخشی ، معجزه عسل ، مواد مخدر کاملا ایرانی ، نظریه کاهش جمعیت یک طرح استعماری دشمنان اسلام ، نقش دین در سلامت جامعه ، واقعیت تا فریب ، والنتاین ، کتاب ،پایان طبیعت به نویسندگی بیل مک کین به ترجمه مهدی عباس زاده ، کشیشی ، کمونیست ها ، From your Valentine ، Valentine ، آرایش کردن یا نکردن ، آموزش و پرورش ، آنفلوآنزای نوع A ، ازدواج با محارم ، استعمارگران هلند ، افراد مبتلا به ویتیلیگو ، اقتصادی ، امام علی ( ع ) ، این ماده سه الی چهر برابر قوی تر از مواد مخدر مشابه ، بدحجابی؛ آثار و تبعات ، بی‌بندوباری ، بیماران عزیز ویتیلیگو ، پائین آمدن سن آرایش ، پوشش های سنتی ، جامعه دینی ، جناب دکتر احمدی نژاد ، جنبش اسلامی ، جهان عرب ، جوانان ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :22
کل بازدید :70441
تعداد کل یاداشته ها : 35
103/2/6
8:33 ع

نقش دین در سلامت جامعه
امام علی ( ع ) :
((دین باوری و دینداری خردمندانه و آگاهانه و راستین بهترین وسیله و برترین سرمایه برای حفظ انسان از کجی و ناهنجاری و صاف ترین شاهراه برای رسیدن به بهشت سعادت این جهان و آن جهان است. ))
یکی از عوامل عقب ماندگی عرب پیش از ظهور اسلام ، نداشتن دین و آیین درست و رشد بخش معرفی می کند.
از رازهای بدبختی و نگونساری جامعه را بهره وری ابزاری و ناجوانمردانه از دین آزادیبخش و سعادت ساز خدا و نبود حاکمیت راستین دین خدا اعلام می دارد.

سرآمد و آغاز فتنه ها و بدبختی ها، هواپرستی و بدعت گذاری در احکام و مقررات دین خداست.
امیرمومنان (ع) :
اگریک جامعه گرفتار مشکلات و دغدغه های ناامنی و بی عدالتی و بلای استبداد و فساد گردید ، دلیل آن این است که درآن جامعه و مدیریت و رهبری آن به مقررات و قوانین عدالت آفرین دین خدا عمل نمی شود.
پرسش بزرگ عصر ما : راستی چه نیرویی می تواند سعادت و سلامت روان و امنیت و آزادی انسان معاصر را تامین و تضمین کند؟
در پاسخ پاره ای بر این باورند که بشریت معاصر با داشتن علم و دانش و خرد و تجزبه بسیاردر زندگی دیگر نیازی به دین باوری و دین داری و آیین و مقررات آسمانی ندارد و خود می تواند با پنجه نیرومند خرد و دانش و بینش و تجربه ومدیریت علمی و مشارکت دادن مردم در کارها راه رشد و کمال راهموار و موانع و مشکلات را از سر راه بردارد.
اما این دیدگاه افزون بر این که در میدان عمل به بن بست رسیده در میدان بحث و نظر با مخالفت روبروشده.
آنها معتقد هستند که علم و خرد با تمام زیبایی و ره آورد تحسین برانگیز و درخشان به تنهایی و بدون یاری وحی و ایمان راستین به خدا و رستاخیز هرگز نمی تواند جوابگوی نیاز بشر و تامین کننده سعادت او به ویژه مهار کننده وسوسه ها ی جامعه باشد و نمی تواند حکومت های روزگا را از گرایش به خودکامگی بازدارد و آن را به رعایت حقوق وکرامت بشر قانع کند ، زیرا به بیان شگفت انگیز قرآن انسان این گونه است که وقتی خود را بی نیاز و توانا احساس کرددیگران را نیازمند خویش بی درنگ سر بر سرکشی و تجاوز و خود کامگی بر می دارد و همه را زورمدارانه مطیع و ذوب شده در قدرت نظارت ناپذیر خویش می خواهد و همه چیز را به انحصار خود می طلبد.
زمانی خوشبختی حاصل می شود که میان امکانات و خواهش ها تعادل منطقی و انسانی برقرار گردد.
و در چنین شرایط و روزگاری که دین و مذهب به مفهوم واقعی نقش حیاتی خود را در تامین سعادت و سلامت جامعه بیشتر نشان می دهد.
هر چه حکومت و ملت صادقانتر و شفافتر به مقررات دین عمل کند خود دین در نظر مردم به ویژه نسل جوان درخشش و زیبایی بهتری پیدا می کند و دل های بیشتری را جذب می کند. چرا که میان دانستن و گفتن ، با صادقانه به دور از ریاکاری و عوامبازی و عوام پروری به دین خدا باور داشتن و در تمام زندگی به آن عمل کردن حقوق مردم را رعایت کردن فاصله آسمان تا زمین است.
دیدگاه قرآن امنیت خاطر را برای فرد و حکومت در گرو دین باوری و دینداری خردمندانه و واقعی عمل کردن نه شعار و حرفی می نگرد.
یک عبرت !
استعمارگران هلند ، سیصد سال تمام بدون وجود یک نهضت آزادی خواه با آسودگی کامل ، تمام منابع و ذخایر اندونزی را غارت کردند و بردند.
در سال 1912 م برای اولین بار جنبش اسلامی (( سارکات )) برای نجات اندونزی از دست هلند ظهور نمود و طولی نکشید که در سال 1919 م تنها پس از هفت سال مبارزه از استعمار هلند رهایی یافتند.
پیروزی بزرگی که در اندونزی در سایه اسلام رقم خورد طولی نکشید که دستاوردهایش دستخوش حوادث تلخ و ناگوار شد و میوه آن را دیگران چیدند باید اندیشید که چرا ؟
بررسی این موضوع در شرایط فعلی انقلاب و کشورمان می تواند درس عبرتی باشد.
خطر از آنجایی آغاز شد که کمونیست ها مرموزانه در تشکیلات و سازمان های اسلامی حزب سارکات در پوشش اسلام و مسلمانی وارد شدند و چون در باطن خویش به اسلام ایمان و اعتقاد نداشتند به تدریج در زیر نقاب اسلام به تبلیغات مارکسیستی پرداختند تا سرانجام در سال 1926 م بس ازدو دهه حزب کمونیست توانست بیشتر شعبه ها و سازمان های حزب سارکات را تحت کنترل در آورد.
از آن پس جنبش اسلامی اندونزی ضعیف شد به طوری که مجبور شد با ناسیونالیست های اندونزی همکاری کند.
سوهارتو مهره مخصوص آمریکا زمام امور جامعه و رهبری کشور را به دست گرفت.
کشور ما هم در شرایط دشواری قرار دارد و باید همه هوشیار باشند تابرادری و صفا رعایت پروا و مقررات خدا و حرمت مردم و تلاش در همگرایی و برداری به رسمیت شناختن تنوغ سلیقه ها کشور را به سوی رشد ببرد.
از تهمت تراشیها یی که در بارگاه خدا برای اثبات آن دلیل نداریم نسبت به بندگان خدا دوری جوییم.
والسلام علیکم
م.ج


89/2/24::: 1:2 ص
نظر()