سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جنبندگان زمین و ماهیان دریا و هر کوچک و بزرگی در زمین و آسمان خدا، برای آموزگار نیکی آمرزش می طلبند . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
حجاب ، حجةالاسلام علیرضا پناهیان ، خانواده اسلامی ، دور هم جمع شویم ، دینداری خردمندانه ، رشد جمعیت ، روانشناسان ، روم باستان ، زنا با محارم ، سارکات ، سرماخوردگی ، سوهارت ، سیاست تازه افزایش جمعیت در ایران ، شبرا ، شعارکاهش جمعیت ، طرح خود اشتغالی بومی شرکت رهنما نماد گستر دوران ، عبرت ، علاج واقعه ، عوامل بی حجابی ، فرهنگ غربی ، فرهنگی ، فساد و فحشاء ، مصطفی بخشی ، معجزه عسل ، مواد مخدر کاملا ایرانی ، نظریه کاهش جمعیت یک طرح استعماری دشمنان اسلام ، نقش دین در سلامت جامعه ، واقعیت تا فریب ، والنتاین ، کتاب ،پایان طبیعت به نویسندگی بیل مک کین به ترجمه مهدی عباس زاده ، کشیشی ، کمونیست ها ، From your Valentine ، Valentine ، آرایش کردن یا نکردن ، آموزش و پرورش ، آنفلوآنزای نوع A ، ازدواج با محارم ، استعمارگران هلند ، افراد مبتلا به ویتیلیگو ، اقتصادی ، امام علی ( ع ) ، این ماده سه الی چهر برابر قوی تر از مواد مخدر مشابه ، بدحجابی؛ آثار و تبعات ، بی‌بندوباری ، بیماران عزیز ویتیلیگو ، پائین آمدن سن آرایش ، پوشش های سنتی ، جامعه دینی ، جناب دکتر احمدی نژاد ، جنبش اسلامی ، جهان عرب ، جوانان ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :31
کل بازدید :70601
تعداد کل یاداشته ها : 35
103/2/14
7:1 ص

حجاب در عصر ما
پوشش های سنتی در اقوام و جامعه های گذشته چه شرقی چه غربی وجود داشته که همگی تغییر یافته, این تغییر حتی در نحوه گویش , لفظ سخن گفتن اعضای خانواده , کوچک شدن حریم خصوصی زن و شوهر هم تغییر کرده.
شرایط دنیا و جامعه نوع پوشش گذشته را در بر نمی گیرد حتی معماری ها هم عریان شده , معماری پوشیده گذشته به معماری بی حجاب حال تغییر کرده .
 

برای نمونه آشپزخانه اپن , مزر حریم خصوصی کم شده پس نتیجه می گیریم شرایط جهان به سمت بد حجابی در همه عرصه ها در حال پیش روی است حال باید دید ما برای آسیب کمتر چه اقداماتی بعد از انقلاب اسلامی انجام دادیم آیا اقدامات ما موثر بوده یا خیر.
یکی از جاهایی که در امر اشاعه حجاب موثر است خانواده است که بنا دلایل خانواده ها درست در امر حجاب عمل نکردند بعضی از خانواده ها آن را در درجه اهمیت پایینی قرار داده بعضی هم آن را مهم دانسته ولی درست حجاب را به فرزند خود نشان نداده .
جایی دیگر آموزش و پرورش است در اینجا اطلاعات دینی خوب آموزش داده شده ولی سلوک دینی کم کار شده آموزش ها منجر به تغییر رفتار نشده , آموزش های دینی و شرعی باید در زمینه ها اجرا شود .
حجاب باید تبلور اعتقاد درونی باشد نه یک شی که فقط آن را پوشید .
اخلاق در جامعه بسیار کم رنگ شده در تمام زمینه ها که بر روی حجاب هم تاثیر داشته, ما باید روی اخلاق عفاف ,پاکدامنی , حیا هم کار کنیم.
جای دیگر در قانون است که دیدگاه های مختلفی وجود دارد , برخی می گویند حجاب دستور خداوند است و به هر ترتیب باید اجرا شود حتی با فشار و زور زیرا به جامعه ضرر می زند و مسئله فردی نیست, برخی دیگر می گویند انسان آزاد است و پوشش و حجاب ظاهریست و مهم درون انسان است مانند اینکه نماز واجب است ولی نمی توان مردم را مجبور کرد که نماز بخوانید.
باید فلسفه حجاب را به نسل های مختلف نشان داد و این کار به عهده یک نهاد نیست بلکه همه باید در این امر مشارکت کنند.
در جامعه هم مردم باید امر به معروف و نهی از منکر را رعایت نمی کنند برخی هم امر به منکر می کنند و اشاعه بی حجابی می کنند که این هم ریشه در دین داری جامعه دارد زیرا سلامت جامعه در دین است.
مراکز عرضه پوشاک در کلان شهرها اقدام به فروش پوشش هایی می کنند که در خور جامعه اسلامی و انقلابی ما نیست
برای کسی که بخواهد پوششی را انتخاب کند که هم زیبا باشد هم اسلامی بسیار سخت است,که در قشر زنان چه مردان .
نتیجه اینکه حلقه هایی برای اجرای حجاب در جامعه :
- خانواده
- آموزش و پرورش , مدارس تا دانشگاها
- جامعه , اجرای امر به معروف و نهی از منکر
- حلقه آخر برخورد صحیح نیروی انتظامی ( گشت ارشاد)

م.ج



89/2/18::: 2:16 ع
نظر()